Alignment Hypnose

Coaching & Counseling

Hoe kan je voorbereiden op een hypnose sessie?

Wanneer je deel gaat nemen aan een hypnose sessie, of dat nu een groepssessie is of individueel, is het vooral belangrijk dat je er ontspannen instapt. Een beetje gezonde spanning uit nieuwsgierigheid is natuurlijk geen probleem. Maar spanning uit angst zal je afremmen.
Angst is nergens voor nodig. We gaan iets doen wat al duizenden mensen voor jou gedaan hebben. En degene die er mee beginnen willen over het algemeen graag nog een keer.

Om het beste resultaat te halen zou je alvast wat voorbereidingen kunnen treffen. Hierdoor help je jezelf om meer uit de sessie te halen. Het helpt je om makkelijker en dieper in hypnose te geraken en geeft het universum aan wat je graag zou zien gebeuren. Er zijn verschillende gebieden waar je al vast aan zou kunnen werken:

Bepaal vooraf je intentie

Bedenk vooraf met welke intentie jij deze sessie wilt doen. Wat is je bedoeling met betrekking tot de bijeenkomst? Hoe wil je je graag voelen? Op welke vraag of vragen zoek je een antwoord? Waar wil je meer over weten?
Het nadenken over je intentie creëert de energie waar je naar toe wilt gaan tijdens de sessie. Je laat je hogere zelf, je gidsen en begeleiders alvast weten waarom je deze sessie gaat doen en wat je verwachtingen zijn.
Hou je intenties haalbaar en focus op een bepaalde richting, als je alle kanten opvliegt dan wordt het lastiger gericht antwoorden te krijgen. Onthoud wel goed dat je niet altijd krijgt wat je wilt, maar wel wat er nodig is op dat moment.

Eten en drinken

Sommige voedingsmiddelen en dranken zijn oppeppers en kunnen remmend werken tijdens de sessie. Zaken als cola, koffie, zwarte thee en andere cafeïne houdende dranken zijn dan ook niet handig om voor een sessie te nuttigen.
Je kunt je dan beter concentreren en focussen.

Vooraf slechts een lichte maaltijd eten kan ook helpen, dan hoeft je lichaam niet zo hard te werken en kan beter ontspannen.

Gebruik 24 uur van te voren geen alcohol of drugs (inclusief wiet, hash en paddo’s). Alcohol en drugs kunnen de energiedoorstroming naar de hersenen verminderen waardoor het een grotere uitdaging kan zijn ‘in’ de meditatie en regressies te komen.

Oefenen met Visualisatie

Visualisatie is een voorstelling kunnen zien met gesloten ogen. Misschien doe jij dit al op regelmatige basis. Zo niet, dan zou je kunnen oefenen met visualiseren in de periode tot aan de sessie. Je kan jezelf oefenen door rustig te gaan liggen of zitten (of in meditatie te gaan) en, met je ogen dicht, in detail te gaan denken aan gewone situaties, zoals: hoe ziet je woonkamer eruit? Kijk of je je de details voor de geest kan halen, waar staat de bank? Waar staan stoelen? Welke foto’s of schilderijen hangen aan de muur? Loop dan eens naar buiten je tuin in, of stel je voor dat je in een park loopt, welke bomen of bloemen zie je? Welke geuren ruik je? Kun je vogels horen fluiten? Raak eens een boom aan, kun je de bast voelen?
Niet iedereen kan even goed visualiseren, forceer het niet, erger je niet, kijk wat er voorbij komt, alles is goed.

Andere manieren van ervaren

Er zijn natuurlijk ook andere manieren van waarnemen en ervaren. Bekende ‘helders’ zijn het helder weten, helder voelen, helder ruiken en helder horen. Zie jij geen ‘plaatjes’ in je hoofd, dan kan het zomaar zijn dat je iets gewoon weet, voelt of hoort… Dus ‘zie’ je niets, maar weet je wel wat er bedoeld wordt, wat ze laten zien. Alle vormen van waarnemen en ervaren zijn waardevol en van even grote betekenis.

Ben je een analytische denker dan kan het moeilijker zijn om ‘uit je hoofd’ te geraken. Regelmatig oefenen en mediteren kan dan goed helpen.

Bovenstaande is bedoeld als handreiking, er is geen moeten. Hypnose is voor de één wat makkelijker dan voor de ander. Probeer het gewoon, eventueel steeds opnieuw. De aanhouder wint…